Ak už viete, čo je to SEO a ak viete, prečo sú kľúčové slová také kľúčové pre každú jednu stránku celého vášho webu, pozrime sa, ako začať s úplným základom a najpodstatnejšími SEO prvkami a ich úpravou na stránke. Ukážeme si, ako vyzerá stránka bez a s optimalizovanými TITLE a DESCRIPTION prvkami. Ide o 2 informácie, ktoré ako takmer jediné môžu zachytiť pozornosť hľadajúceho vo vyhľadávači. Napriek tomu veľa stránok nemá vôbec vyplnené tieto 2 prvky, prípadne sú vyplnené zle.
Spomeňte si, niečo si dáte vyhľadať v Googli a ten Vám vypíše zoznam stránok (tzv. SERP- search enrgine results page), na ktorých hľadanú informáciu môžte nájsť. Čo vidíte? Asi niečo nasledovného. Chcel som urobiť niekomu radosť, tak som si dal vyhľadať "pečenie torty žilina". Dostal som výpis stránok, pre príklad uvádzam len prvé 3. Ako vidno, zobrazí sa pri každej stránke nadpis (TITLE), adresa stránky (URL) a krátky popis (DESCRIPTION).
Nadpis a popis sú 2 hlavné a niekedy jediné prvky, čo človeka môžu zaujať vo vyhľadávači a ak ich nemáme dobre napísané, nikto sa nepreklikne na našu stránku. Ešte jedna drobnosť, tieto dva prvky na samotnej stránke priamo nenájdete, lebo ide o skryté popisky prvotne pre robotov vyhľadávačov, aby tie vedeli, o čom samotná stránka je. Ale paradoxne v konečnom dôsledku sú TITLE A DESCRIPTION určené ľuďom, čo ich majú čítať vo vyhľadávači.
Ešte taká logická zaujímavosť. Súhlasíte s tým, že vždy, čo je prvé, čo je na čele čohokoľvek (nadpis, kráľ, víťaz) je pravdepodobnejšie dôležité, než zvyšok, je to prvá informácia o niečom a TITLE A DESCRIPTION sú v kóde stránky takmer úplne vpredu z obsahových informácií. Preto sú tak veľmi dôležité aj pre robotov. Viac nižšie.
Teraz si dajte otázku, ktoré stránky z tých troch vás niečim zaujali? Mňa ak tak prvá, lebo je prvá a tretia, lebo má popis, ktorý som chcel počuť/vidieť, aby z výsledku aj niečo bolo :-). Všimnite si, že slovo torta a Žilina (hľadané frázy) sa označili navyše tučným písmom.
Čo z tohto všetkého vyplýva?
Uznajte, keď nie je title a description vyplnený zaujímavo resp. vôbec (Google si ho napr. vyplní automaticky a možno nezaujímavo), nikoho nezaujme a strácate tým zbytočne dôležité možnosti sebavyjadrenia a odlíšenia sa.
A ak TITLE a DESCRPTION nie je vidieť na stránke, kde ich teda nájdeme a ako si ich zmeníme?
Otvorte si svoju stránku v prehliadači a po jej načítaní stlačte klávesovú skratku CTRL+U a potom stlačte tlačidlo F3, napíšte nasledovné a stlačte enter:
Vyššie popísané som spravil na tejto stránke a ukáže sa vám niečo podobné tomu nižšie na obrázku a to, čo nájdete vyplnené ako TITLE a DESCRIPTION (na obrázku v žltom), to sa zobrazí aj vo vyhľadávači. Ak s tým nie ste spokojní, je čas na nápravu.
Ak si chcete prezrieť viac nadpisov a popisov, aké sa ukazujú pre vaše stránky vo výsledkoch vyhľadávania v Googli, zadajte si do vyhľadávača reťazec site:www.nazovvasejstranky.sk (modrý text si zmeňte na vašu doménu) a uvidíte prehľad všetkych vašich indexovaných stránok vašej zadanej domény vo vyhľadávači Google a ich Title a Description. Ak nie ste s nimi spokojní, musíte požiadať svojho programátora alebo si nájsť možnosť ich vyplnenia prípadne nastavenia na stránke. Ak používate napr. Wordpress, treba si to nastaviť cez niektorý z mnohých SEO doplnkov.
A čo ďalšie možnosti, ktorými možno zaujať vo vyhľadávači okrem TITLE a DESCRIPTION?
Čo myslíte, zaujme aj vás príspevok, pri ktorom je fotka? Myslím si, že určite.
Táto možno bola stiahnutá Googlom a momentálne nie je plne k dispozícii, čo je škoda, čo poviete?!!! Ponechal som ju tu, aby si mohol človek urobiť názor na jej využitie v minulosti.
Čo keby vaše produkty niekto hodnotil alebo vy ste ich zhodnotili a vyobrazilo by sa vám to takto?
Alebo pri dobre štruktúrovanom webe by sa zobrazovala podrobnejšia ponuka stránky?
Čo tak byť vyhľadateľný na mapke?
Viete, ako si sledovať návštevnosť z vyhľadávačov napr. v Google Analytics? Ako si merať pozície stránky na jednotlivé kľúčové slová bez toho, aby ste boli ovplyvnení predchádzajúcimi hľadaniami či miestom, kde sa práve nachádzate?
Ako si popísané analýzy spraviť oveľa rýchlejšie pomocou bezplatných programov a šikovných urýchľujúcich postupov?
Toto všetko Vás viem naučiť, kde a ako?