x Tvorba stránky
PRIVATEZONE


Login:


Pass:


Základ SEO vášho webu- Title a Description

Ak už viete, čo je to SEO a ak viete, prečo sú kľúčové slová také kľúčové pre každú jednu stránku celého vášho webu, pozrime sa, ako začať s úplným základom a najpodstatnejšími SEO prvkami a ich úpravou na stránke. Ukážeme si, ako vyzerá stránka bez a s optimalizovanými TITLE a DESCRIPTION prvkami. Ide o 2 informácie, ktoré ako takmer jediné môžu zachytiť pozornosť hľadajúceho vo vyhľadávači. Napriek tomu veľa stránok nemá vôbec vyplnené tieto 2 prvky, prípadne sú vyplnené zle.

Čo je to TITLE a DESCRIPTION?

Spomeňte si, niečo si dáte vyhľadať v Googli a ten Vám vypíše zoznam stránok (tzv. SERP- search enrgine results page), na ktorých hľadanú informáciu môžte nájsť. Čo vidíte? Asi niečo nasledovného. Chcel som urobiť niekomu radosť, tak som si dal vyhľadať "pečenie torty žilina". Dostal som výpis stránok, pre príklad uvádzam len prvé 3. Ako vidno, zobrazí sa pri každej stránke nadpis (TITLE), adresa stránky (URL) a krátky popis (DESCRIPTION).

SERP Googlu

Nadpis a popis sú 2 hlavné a niekedy jediné prvky, čo človeka môžu zaujať vo vyhľadávači a ak ich nemáme dobre napísané, nikto sa nepreklikne na našu stránku. Ešte jedna drobnosť, tieto dva prvky na samotnej stránke priamo nenájdete, lebo ide o skryté popisky prvotne pre robotov vyhľadávačov, aby tie vedeli, o čom samotná stránka je. Ale paradoxne v konečnom dôsledku sú TITLE A DESCRIPTION určené ľuďom, čo ich majú čítať vo vyhľadávači.

Ešte taká logická zaujímavosť. Súhlasíte s tým, že vždy, čo je prvé, čo je na čele čohokoľvek (nadpis, kráľ, víťaz) je pravdepodobnejšie dôležité, než zvyšok, je to prvá informácia o niečom a TITLE A DESCRIPTION sú v kóde stránky takmer úplne vpredu z obsahových informácií. Preto sú tak veľmi dôležité aj pre robotov. Viac nižšie.

Čo vás zaujalo?

Teraz si dajte otázku, ktoré stránky z tých troch vás niečim zaujali? Mňa ak tak prvá, lebo je prvá a tretia, lebo má popis, ktorý som chcel počuť/vidieť, aby z výsledku aj niečo bolo :-). Všimnite si, že slovo torta a Žilina (hľadané frázy) sa označili navyše tučným písmom.

Výsledky SERPu

Čo z tohto všetkého vyplýva?

  • treba byť čo najvyššie vďaka SEO
  • treba použiť zvolené kľúčové slovo v TITLE
  • treba použiť zvolené kľúčové slovo v DESCRIPTION
  • titulok a popis by ma mali zaujať, mali by byť rôzne od konkurencie

Uznajte, keď nie je title a description vyplnený zaujímavo resp. vôbec (Google si ho napr. vyplní automaticky a možno nezaujímavo), nikoho nezaujme a strácate tým zbytočne dôležité možnosti sebavyjadrenia a odlíšenia sa.

A ak TITLE a DESCRPTION nie je vidieť na stránke, kde ich teda nájdeme a ako si ich zmeníme?

Hľadáme TITLE A DESCRIPTION

Otvorte si svoju stránku v prehliadači a po jej načítaní stlačte klávesovú skratku CTRL+U a potom stlačte tlačidlo F3, napíšte nasledovné a stlačte enter:

  • pre nájdenie TITULKU napíšte
  • pre nájdenie DESCRIPTION napíšte name="description"

Vyššie popísané som spravil na tejto stránke a ukáže sa vám niečo podobné tomu nižšie na obrázku a to, čo nájdete vyplnené ako TITLE a DESCRIPTION (na obrázku v žltom), to sa zobrazí aj vo vyhľadávači. Ak s tým nie ste spokojní, je čas na nápravu.

Zdrojový kód

Ak si chcete prezrieť viac nadpisov a popisov, aké sa ukazujú pre vaše stránky vo výsledkoch vyhľadávania v Googli, zadajte si do vyhľadávača reťazec site:www.nazovvasejstranky.sk (modrý text si zmeňte na vašu doménu) a uvidíte prehľad všetkych vašich indexovaných stránok vašej zadanej domény vo vyhľadávači Google a ich Title a Description. Ak nie ste s nimi spokojní, musíte požiadať svojho programátora alebo si nájsť možnosť ich vyplnenia prípadne nastavenia na stránke. Ak používate napr. Wordpress, treba si to nastaviť cez niektorý z mnohých SEO doplnkov.

A čo ďalšie možnosti, ktorými možno zaujať vo vyhľadávači okrem TITLE a DESCRIPTION?

Čo tak mať fotku vo vyhľadávači? (už nefunkčné)

Čo myslíte, zaujme aj vás príspevok, pri ktorom je fotka? Myslím si, že určite.

Authorship

Táto možno bola stiahnutá Googlom a momentálne nie je plne k dispozícii, čo je škoda, čo poviete?!!! Ponechal som ju tu, aby si mohol človek urobiť názor na jej využitie v minulosti.

Recenzné hodnotenia a štruktúrovanie stránky

Čo keby vaše produkty niekto hodnotil alebo vy ste ich zhodnotili a vyobrazilo by sa vám to takto?

Recenzie v SERPe

Alebo pri dobre štruktúrovanom webe by sa zobrazovala podrobnejšia ponuka stránky?

Recenzie v SERPe

Evidencia v mapách

Čo tak byť vyhľadateľný na mapke?

Mapa a SERP

Sledovanie a meranie SEA

Viete, ako si sledovať návštevnosť z vyhľadávačov napr. v Google Analytics? Ako si merať pozície stránky na jednotlivé kľúčové slová bez toho, aby ste boli ovplyvnení predchádzajúcimi hľadaniami či miestom, kde sa práve nachádzate?

Meranie SEO

Bezplatné nástroje pre SEO účely

Ako si popísané analýzy spraviť oveľa rýchlejšie pomocou bezplatných programov a šikovných urýchľujúcich postupov?

Nástroje pre SEO

Chcete vedieť viac?

  • kde nájdem tipy vypĺňania TITLE A DESCRIPTION s ukážkami?
  • kde sa dozviem vyššie spomenuté možnosti?
  • kde nájdem návod, ako sledovať návštevnosť stránky z vyhľadávačov?
  • kde a ako sa zabezpečiť proti chybám na stránke?
  • ako zrýchliť načítanie webstránky?
  • kde sa dozviem desiatky ďalších SEO návodov, ako sa dostať pred konkurenciu v Googli?

Toto všetko Vás viem naučiť, kde a ako?


Boli pre Vás tieto informácie prínosné?

Napíšte a vyriešte si nejasnosti

comments powered by Disqus

Autor Pavol Provazník
Ahoj, som Pavol Provazník, zaoberám sa už vyše 6 rokov internet marketingom a túto stránku som napísal aj pre Vás. Budem rád :-) za spätnú odozvu. Pridajte si ma na .

Sledujte najnovšie trendy na sieťach


Facebook návody Google+ návody Youtube návody Linkedin Skype komunikácia Napíšte mi
Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies na svojom zariadení.
© SmartLink, s.r.o. 2013-2016 | Ochrana údajov | Obchodné podmienky | Pavol Provazník | Partneri | Kontakty