Skôr než si vytvoríme webstránku, je takmer nevyhnutnosť, aby sme sa oboznámili s dostupnými a hlavne bezplatnými nástrojmi, ktoré pri jej tvorbe budeme potrebovať a pomôžu nám byť o jeden krok pred konkurenciou a urýchlia prácu.
Väčšina z nich je vyvinutá spoločnosťou Google. Je to aj preto, lebo Google vyhľadávač, ktorý isto poznáte, je pre drtivú väčšinu webov (určite aj pre Váš) hlavným zdrojom návštevnosti a ak poskytuje bezplatné nástroje na to, aby ste mali ešte viac týchto návštevníkov, prečo ich nevyužiť?
Použije 3 základné bezplatné nástroje od spoločnosti Google, ktoré sú vzájomne prepojené a ovládajú sa tzv. hlavným účtom, resp. Gmailom.
Vytvoríme ho na ovládanie všetkých ostatných Google nástrojov, zároveň sa s ním vytvorí email, ktorým môžme spravovať kontakty, prijímať a odosielať v mene iných emailov správy a notifikácie z ostatných programov, čím sa ušetria peniaze za hostingový priestor. Všetko sa spravuje z 1 miesta a odpadnú vám problémy napr. s Outlookom.
Vďaka tomuto nástroju budeme môcť monitorovať návštevnosť konkrétnych svojich podstránok domény i celej domény, správania sa (pohybu) návštevníkov po stránke, aké kľúčové slová hľadali v Googli a našli Vás a pod. parametre, ktoré sú dôležité pre existenciu samotnej stránky a ktorými môžte merať strategické ciele vašej stránky, ktoré má určené každá dobrá webstránka- tzv. konverzie- napr. počet návštev, počet objednávok, počet odoslaní formulára a pod.
Ďalší nástroj, ktorý prepojíme s predchádzajúcim, nás bude hlavne informovať, či vyhľadávač Google o spustení vašej novej stránky vie, automaticky sa bude Google vďaka tomuto nástroju informovať o novom obsahu na stránke, overovať si správnosť nastavenia špeciálnych technických informácií (upozorní vás napr. ak sa vám z nejakého dôvodu znefunkční web), ktorými sa odlíšite od konkurencie.
Keďže suverénne najväčším zdrojom návštevnosti väčšiny stránok sú vyhľadávače a v našich podmienkach je to vyhľadávač Google, je viac než vhodné využiť tento fakt a vďaka tomuto nástroju od samotného Googlu ešte pred kúpou vlastnej domény si zistiť, aké slová zadávajú ľudia do vyhľadávača Google, keď chcú nájsť stránku, akú chceme mať my, tým si za názov vlastnej domény zvoliť to slovo alebo slová, ktoré sú najviac hľadané a tým zvýšiť návštevnosť stránky z vyhľadávačov ako je Google. Pomáha to.
Ostatné nástroje od Googlu- pomôžu nám, aby nás vyhľadávač ukazoval aj na mape, sociálny profil od Google+ bude ako ďalší zdroj návštevnosti, toto všetko si ukážeme.
Poďme na to.