x Tvorba stránky
PRIVATEZONE


Login:


Pass:


Chcem stránku- zadarmo alebo platenú?

Prezentovať sa na internete formou webstránky sa dá 2 základnými spôsobmi. Výrazne odporúčam formu vlastnej (platenej) webstránky, ale ukážeme si aj formy bezplatnej webstránky:

  1. platená stránka - profesionálne o sebe, firme, produktoch, eshope, téme, blogu
  2. bezplatná stránka - základné info o sebe, blogu, téme, produkte či firme

Mať platenú webstránku sa dá už od cca 30€ so všetkým potrebným na rok, čo je v podstate minimálny výdavok a má to neskutočne veľa výhod.

Bezplatné stránky

Bezplatné stránky sú vhodné vtedy, ak zo svojích aktivít neočakávate príjem. Tieto stránky nebudú patriť Vám, budú akoby len v prenájme pre Vás. Počítajte s tým, že nebude na nich len váš obsah a bude na nich reklama. Je viac možností vytvoriť si takéto stránky, ale osobne odporúčam len jedinú formu:

  1. stránky na sociálnych sieťach- na Facebooku, Google+, Twitteri, Linkedine, Youtube a pod.

Existujú aj iné možnosti vytvoriť si bezplatné stránky, ale sú často zahltené reklamou, majú primitívne a pre všetkých podobné dizajny a nie sú často optimalizované pre mobilné zariadenia a je s nimi veľa iných problémov. 

Vytvoriť si stránky na sociálnych sieťach je ale dobré aj vtedy, ak sa rozhodnete pre platenú webstránku, lebo jej pomáhajú získavať neskôr návštevníkov. Stanú sa doplnkovým zdrojom návštevníkov vašej platenej webstránky.

Facebook Page Ak používate Facebook na osobnú komunikáciu, môžete si vytvoriť aj bezplatnú Facebook Stránku. Extra vhodné je si ju vytvoriť ako bočný zdroj návštevnosti svojej platenej stránky. Pre propagáciu svojho produktu, skupiny, organizácie, predajne, udalosti na tejto sieti plnej ľudí.
Linkedin Ak používate profesíjnú sieť Linkedin na hľadanie či ponúkanie práce a kolegov z podobnej pracovnej oblasti, môžete si vytvoriť skupinu či stránku na Linkedine.
Twitter Page Ak (ne)používate Twitter, môžete si vytvoriť Twitter účet a prepojiť ho s ostatnými stránkami. Je to sieť na výmenu krátkych informácií a odkazov. Niečo ako pri smskovaní.
Youtube kanál Ak pozerávate videá na Youtube, vedeli ste, že si môžete natáčať svoje videokúsky a zverejňovať ich priamo na svojom bezplatnom Youtube kanáli?
Google Plus

Hľadáte niečo na Googli alebo používate emailového klienta Gmail? Ak áno, môžte si vytvoriť Google + Stránku, pod ktorou si zriadíte aj vyššie spomínaný Youtube kanál. Prípadne môžte umiestniť svoju firmu na mapy Google.

Wordpress blogy

Taktiež si môžte zriadiť bezplatný blog na WordpresseWebnode a pod. službách, kde môžete písať svoje články, idey, nápady, brainstormingy, výborná vec pre študentov a sebarozvoj. Ale je tu pár nevýhod, ktoré boli spomenuté vyššie.

Vymenované možnosti môžete poprepájať navzájom medzi sebou, čím umocníte automatické zdieľanie obsahu. Pre majiteľov platených webstránok sú to vynikajúce doplnkové zdroje návštevnosti. Ak to myslíte s biznisom a propagáiou na internete vážne, určite si zaobstarajte platenú stránku na vlastnej doméne. Odlišuje sa od tých vyššie spomenutých tým, že patrí hlavne vám a má jedinečný názov, pričom u vyššie spomenutých to tak nie je.

Platená stránka na vlastnej doméne

Je to taká stránka, ktorá nepatrí nikomu inému než vám. Nemusíte mať na nej žiadnu nechcenú reklamu, má jedinečný názov a môžte si na nej robiť čo len chcete. Ak chcete prezentovať svoju firmu, seba, produkt, eshop, blog a pod., je to nutný základ. Pozrime sa na výhody platených stránok od neplatených.

1. rozdiel = NÁZOV

Názov stránky, ktorý vpisujeme prehliadača, keď ju chceme spustiť. Napr. teraz ste na stránke s názvom tvorbastranky.sk, čo isto vidíte hore v prehliadači.

Mám aj formu neplatenej webstránky, ale jej adresa je facebook.com/tvorbastranky/. Čo sa vám ľahšie pamätá, čo by sa jasnejšie vynímalo na vizitke? Preto základný rozdiel je v tomto:

BEZPLATNÁ WEBSTRÁNKA

  • svoju bezplatnú stránku môžte mať len na tzv. podstránke resp. tzv. doméne 3. úrovne, nižšie sú príklady (a len červeno označené si možno meniť a nie vždy), čiže základ názvu stránky by bol pre všetkých rovnaký ako u vás (facebook, wordpress, nejakyposkytovatel), t.z. ťažšie sa odlíšite od konkurencie:
    • www.facebook.com/vas-nazov
    • vas-nazov.nejakyposkytovatel.sk
    • vas-nazov.wordpress.com

PLATENÁ STRÁNKA

  • názov a koncovku môžte mať aké len chcete
  • vyzerá to dobre na vizitke či reklamnom baneri
  • názov je jedinečný, čo je dobré i pre vyhľadávače (pozri tématiku SEO)
  • označené príklady červenou farbou môžte meniť, t.z. môžte mať názov, aký len chcete, taktiež aj koncovky (.sk, .cz, .eu, .com) napríklad podľa štátu, kde chcete pôsobiť:
    • vas-nazov.sk
    • www.vasnazov.sk
    • www.vas-nazov.cz 

2. rozdiel = VLASTNÍCTVO

Vlastníctvo webstránky je na internete rovnako dôležité ako v skutočnej realite. Bezplatnú stránku vám môže kedykoľvek zrušiť prenajímateľ (čiže Facebook, Google a pod.). Pri platenej webstránke, na aký čas si stránku zaplatíte, tak dlho ju vlastníte a nikto vám ju nemôže zrušiť, ak patrí vám ako vlastníkovi a nerobíte na nej nič nelegálne.

3. rozdiel = DIZAJN A OBSAH

Na beplatnej stránke musíte dodržiavač účel majiteľa. Napr. máte rovnaký dizajn ako všetci ostatní, rovnaké rozmiestnenie prvkov stránky, obmedzené možnosti použitia. Na platenej stránke môžte robiť čokoľvek. Zvoliť si akýkoľvek dizajn chcete, upraviť ho pre mobilné zariadenia, tu je tiež najväčšia konkurenčná výhoda a to taká, že vďaka kvalitnému obsahu vás nájdu vyhľadávače oveľa lepšie (vyhľadávače sú najväčší a bezplatný zdroj návštevnosti pre webstránky), rozmiestniť si stránku, vkladať formuláre, ebooky, produkty, fotky, videá, audiá a pod. Dizajn je to najzákladnejšie, čí sa odlišujete od ostatných.

Vzájomné prepojenie stránok

Vedeli ste, že obsah vložený na platenú ale i neplatenú stránku sa dá zautomatizovať a na ostatné stránky sa prepošle automaticky? Napr. pridáte článok na stránke a ten sa automaticky pošle a zobrazí na Facebooku, Twitteri, Linkedine či Google+?

Alebo že video vložené cez Youtube možno vložiť na svoju webstránku?

Alebo ako možno vkladať, upravovať či sledovať obsah na všetkých svojich sociálnych profiloch na jednom mieste?

Čítajte ďalej, ako to funguje.


Boli pre Vás tieto informácie prínosné?

Napíšte a vyriešte si nejasnosti

comments powered by Disqus

Autor Pavol Provazník
Ahoj, som Pavol Provazník, zaoberám sa už vyše 6 rokov internet marketingom a túto stránku som napísal aj pre Vás. Budem rád :-) za spätnú odozvu. Pridajte si ma na .

Sledujte najnovšie trendy na sieťach


Facebook návody Google+ návody Youtube návody Linkedin Skype komunikácia Napíšte mi
Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies na svojom zariadení.
© SmartLink, s.r.o. 2013-2016 | Ochrana údajov | Obchodné podmienky | Pavol Provazník | Partneri | Kontakty