x Tvorba stránky
PRIVATEZONE


Login:


Pass:


Čo treba pre vytvorenie vlastnej webstránky?

Rozhodli ste sa vytvoriť si vlastnú stránku na vlastnej doméne a hľadáte informácie, čo pre to všetko treba urobiť? Tak ste tu správne, lebo vám ukážem, na čo myslieť, keď niečo takéto zamýšľate. Ušetríte vďaka tomu nielen financie, ale aj čas.

Na začiatok je dobré poznať rozdiel medzi 2 slovami, aby sa človeku neplietli a aby korektne pochopil, prečo sa napr. doména musí kúpiť a stránka vytvoriť:

  • doména- je to názov webstránky, inak povedané aj URL adresa webstránky, čiže napr. pre túto stránku to je tvorbastranky.sk, vidíte ju hore v príkazovom riadku vášho prehliadača, tým sa každá stránka identifikuje a odlišuje od ostatných, túto adresu si môžte dať na vizitky a pod.
  • webstránka- je to všetko, čo vidíte na napr. tejto stránke, ktorú máte otvorenú v prehliadači, čiže text, obrázky, videá, celý jej obsah, pre zobrazenie webstránky je nutné, aby mala kúpenú a nastavenú svoju doménu = adresu

8 nutných krokov k vytvoreniu stránky

...sa musí zrealizovať, aby ste ju na záver fyzicky videli. Dodržaním tejto postupnosti ušetríte čas a náklady.

Platená webová stránka a jej tvorba

  1. účel webu
  2. kľúčové slová
  3. doména
  4. hosting
  5. redakčný systém
  6. dizajn
  7. stratégia a obsah
  8. propagácia

1. Účel webstránky

Účel webstránkyJeho správnym výberom sa vyhnete základným chybám, hlavne ak internetovému prostrediu veľmi zatiaľ nerozumiete. Nižšie poukazujem na najčastejšie použitie stránok:

BLOG, FOTOBLOG, VIDEOBLOG- účelom je predstavenie svojich myšlienok, nápadov, postrehov, snaha interagovať s inými ľuďmi cez komentáre, vymieňať si názory, dobré pre sebarealizáciu, hľadanie riešení = budovať povedomie u ľudí, získavať reakcie na svoje myšlienky, prácu

OSOBNÁ PREZENTÁCIA- účelom je predrať sa do povedomia so značkou vlastného seba, dôležitý je na nej náš osobný príbeh najlepšie v spojení s blogom = budovanie osobného brandu.

FIREMNÁ PREZENTÁCIA- účelom je predstavenie firmy spolu s produktami a opäť výhodné v spojení s firemným blogom = podpora povedomia, podpora predaja, zákaznícky servis.

PRODUKTOVÁ STRÁNKA- účel je jasný, predstavenie a predaj konkrétneho produktu alebo sortimentu, dobré na doplnenie firemnej prezentácie alebo v spojitosti v blogom = informovanie o produktoch, predaj.

ESHOP- účel je predávať konkrétne produkty, najlepšie ako doplnok stránky firmy, blogu alebo sortimentovej stránky = predaj, budovanie komunity.

TipPre príklad, účelom tejto stránky je formou článkov a videí poskytnúť moje know-how ostatným záujemcom o tom, ako si tvoriť webstránku a postupne vďaka nej preraziť vo svete internet marketingu, aby vás bolo čo najviac vidieť a budovať si svoju komunitu. Chápať účel vlastnej stránky je základ pre to, aby sme mohli rozmýšľať nad ostatnými krokmi. 

2. Kľúčové slová pre stránku

Ak poznáme účel stránky, nasleduje spísanie si všetkých slov, ktoré nás napadnú, že by mali byť na stránke. O aké slová môže ísť? O také, ktoré by sme hľadali vo vyhľadávači, keby sme hľadali to, čo chceme ukázať na webstránke:

  • konkrétne identifikačné názvy- firmy, osoby, sortimentu, produktu, značky, oblasti podnikania...
  • jednotlivé celky- produktové rady, oddelenia firmy, kategórie tém, o čom chceme písať
  • jednotlivé prvky celku- zoznam článkov na konkrétne témy, ktoré chceme napísať, produkty...

K čomu je to dobré? Z týchto slov si treba následne zvoliť, ktoré by mohlo reprezentovať názov webstránky, tzv. doménu. Neskoršie si z týchto slov môžme vytvoriť štruktúru webstránky a tzv. analýzu kľúčových slov, t.z. zistiť si, ktoré z navrhnutých slov hľadajú ľudia vo vyhľadávačoch viac, ktoré menej, aké tvary slov hľadajú a použiť tie viac hľadané. Každý z dobrých vyhľadávačov má nástroj, kde sa to dá zistiť.

Kľúčové slová

TipAko príklad vyššie môžme vidieť, že analytické nástroje vyhľadávačov vedia ponúknuť aj synonymá s hodnotami hľadanosti a konkurenčnosti. Ešte nižšie je zas príklad, kde všade je dôležité kľúčové slová použiť, aby ich vedeli napríklad vyhľadávače zaznamenať a aj ľuďom udreli tie správne slová do očí.

Použitie KWs na stránke

3. Výber domény

Výber doményČiže názvu resp. adresy webstránky www.nejakynazovdomeny.sk. Pre to je potrebné už vedieť, aký bude ten názov zložený z tých slov z predchádzajúceho bodu. Následne si overiť, či už vami vybratý názov niekto nemá kúpený. Dá sa to overiť na stránkach poskytovateľov hostingu, napr. Websupportu. Ak už je názov obsadený, hľadať iný alebo si ho kúpiť od jeho majiteľa. Na základe toho vás budú môcť ľudia nájsť a zároveň aj roboti, ktorí ponúkajú stránky človeku, keď niečo hľadá vo vyhľadávači ako napr. Google. Čiže doména je jedinečný identifikátor každej webstránky a je dôležité, aby sa vám páčil, možno aj evokoval svoj obsah a boli ste s ním spokojní.

TipPre príklad, názov mojej domény je tvorbastranky.sk, čo je predpokladám výstižné, i keď nie veľmi hľadané, lebo všetky hľadané frázy už boli obsadené. Názov webstránky je dôležitý a môže pomôcť hlavne vo vyhľadávačoch, ale nepadá na ňom absolútne všetko.

4. Zvolenie si hostingu

Výber hostinguAk máme doménu vybratú a je voľná, treba si zvoliť hosting. Čo to je? Predstavte si, čo vidíte napr. na tejto webstránke. Text, obrázky, videá a pod. Všetky tieto prvky obsahu stránky musia byť niekde umiestnené, ako keď si niečo ukladáte na USB kľúč alebo do svojho počítača. Sú uložené na serveroch (počítačoch), ktoré sú neustále pripojené k internetu, aby sa na dané stránky mohol kedykoľvek dostať návštevník internetu. Takto sa uložia aj súbory vašej webstránky na jedno miesto, na tzv. hosting (servery, počítače). Hosting ponúka veľa možných poskytovateľov a je niekedy ťažké sa rozhodnúť, ktorému zveriť svoju dôveru. Ak si chcete pohľadať, odporúčam overiť si hlavne pomer ceny a parametrov za hostingbalíčky, formu zákazníckej podpory a jej flexibilitu, podporu redakčných systémov a rozsah služieb. Následne si na stránke hostingéra objednať hosting s doménou dokopy. Dobré je ešte potom alebo predtým stať sa absolútnym vlastníkom domény.

TipTip: všetko toto môžte zrealizovať sami podľa podrobných video postupov na týchto stránkach ihneď a s očividným výsledkom, pozrite sekciu kurzy. Objednanie domény s hostingom trvá priemerne cca 2-3 dni a môže sa na stránke pracovať.

5. Výber redakčného systému pre obsah

Účel webstránkyAk máme kúpenú doménu, je nasmerovaná na hosting, ako dostaneme na stránku ten náš obsah? Buď viete programovať a už si poradíte alebo neviete nič také a vtedy sa treba zaujímať o tzv. bezplatné redakčné systémy (RS). Ide o systémy, ktoré si bezplatne nainštalujeme na doménu, vďaka ktorým sa jednoducho do stránky prihlásime a budeme už len vytvárať obsah, akoby sme písali jednoducho napr. do Wordu a nemusíme vedieť nič programovať. Taktiež si môžme vybrať vzhľad stránky a prípadne ho upraviť, pridávať si rôzne doplnky do stránky (emailové formuláre, lajkovacie tlačítka, galérie, videá, obrázky, kategórie, menovky-tagy, zoznamy článkov, SEO doplnky a pod.). Veľmi známe sú redakčné systémy Wordpress (WP), Joomla, Drupal, Typo3Opencart pre eshopy (OC) či Prestashop a i. Aký RS si vybrať podľa účelu vašej stránky, na to sa pozrieme v tejto časti.

TipPre príklad a motiváciu prikladám náhľady niektorých stránok mojich klientov nižšie v tomto článku v časti praktické ukážky RS. Ich stránky bežia na vlastných doménach s nainštalovaným systémom Wordpress na ovládanie obsahu pár klikmi.

6. Voľba dizajnu

DizajnyPo vybratí si dizajnu je veľmi vhodné, ak odráža ducha vašej stránky, čiže vyvoláva v človeku adekvátnu emóciu pri prvom pohľade na web. Následne je dobré, aby kopíroval moderné technologické trendy, to znamená bol napr. vhodne a jednotne zobraziteľný nielen na notebookoch či stolných počítačoch, ale aj na smartfónoch a tabletoch. Ide o tzv. responzívny dizajn. Taktiež je dobré si skontrolovať, či sa adekvátne zobrazuje aspoň na najpoužívanejších prehliadačoch ako Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari a či je dostatočne rýchlo zobraziteľný.

TipTip: viac o obľúbenom grafickom štýle FLAT, podstate grafickej stránky webstránok, ako konkrétne postupovať pri výbere dizajnu, farieb, loga, formátu nahrávaných obrázkov a fotiek či prvkov psychológie pôsobenia, môžte zistiť v sekcii kurzy na týchto stránkach.

7. Naplánovanie stratégie obsahu

Stratégia webstránkyVšetko je pripravené, ide sa vytvárať obsah. Sú tu 2 kritické body. Jedným je vytrvalosť. Väčšina ľudí si začne písať napr. blog a po mesiaci dvoch prestane, lebo mu napr. na články nebude nikto reagovať. Z toho vyplýva druhý problém, nereagovanie vyplýva buď z malej návštevnosti alebo z nezaujímavého obsahu. V prípade nevhodne vytváraného obsahu je dobré poznať tzv. copywritingové zásady písania textov- jednoducho prvky na zaujatie. V prípade problému s malou návštevnosťou výborne pomáha tzv. linkbuilding- prepojenie sa s inými webstránkami alebo iné možnosti spropagovania sa. Aké sú to?

8. Ukázať sa svetu- ako sa spropagovať

Spropagovať svoju webstránku s obsahom, ktorý sme vytvorili, je dôležité, lebo načo by sme ho vlastne vytvárali? Existuje nespočet možností propagovania sa, ale ja ich osobne rád zadeľujem to týchto najefektívnejších:

  • propagovať sa vo vyhľadávačoch- zaoberá sa tým tzv. SEO, ak ste to už niekde počuli
  • ukázať sa svetu pomocou sociálnych sietí ako je Facebook, Linkedin, Twitter, Google+ a i.
  • propagovať sa cez video kanály ako Youtube, Vimeo a i.
  • vyskúšať silu správne robeného a hlavne vyžiadaného email marketingu, nie spamovať
  • pre už zabehnuté stránky a značky naštartovať propagačné partnerstvá tzv. affiliate

TipČo poviete, je toho dosť a ak sa použijú všetky tieto možnosti navzájom, správne a prepoja sa s webstránkou, je to pecka a určite sa vám už nemôže stať, že vás nikto nenájde na internete. Vaša webstránka je zdroj, ostatné stránky, email a spomenuté nástroje sú zdroje návštevnosti pre vašu stránku.

Prehľad propagačných kanálov

Ak sa týmto krokom svedomito človek povenuje, určite predbehne väčšinu konkurencie. Ak súhlasíte s daným postupom, pozrite do sekcie kurzy, kde sa každému z týchto bodov detailne venujem.

Aký redakčný systém na akú stránku použiť?

Teraz si ešte povedzme, prečo a aký redakčný systém sa hodí na konkrétne typy webstránok a pozrime sa na praktické ukážky RS. Je to dôležité, lebo ak si raz vyberieme redakčný systém na ovládanie webstránky, je už dosť náročné prejsť na iný.


Boli pre Vás tieto informácie prínosné?

Napíšte a vyriešte si nejasnosti

comments powered by Disqus

Autor Pavol Provazník
Ahoj, som Pavol Provazník, zaoberám sa už vyše 6 rokov internet marketingom a túto stránku som napísal aj pre Vás. Budem rád :-) za spätnú odozvu. Pridajte si ma na .

Sledujte najnovšie trendy na sieťach


Facebook návody Google+ návody Youtube návody Linkedin Skype komunikácia Napíšte mi
Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies na svojom zariadení.
© SmartLink, s.r.o. 2013-2016 | Ochrana údajov | Obchodné podmienky | Pavol Provazník | Partneri | Kontakty