Poznáte to. Vytvoríte nový článok, produkt či obsah na svojej webstránke a ešte ho musíte nahodiť ako novinku aj na svoj Facebook, Twitter, G+ či Linkedin stránku, aby sa o ňom vaši fanúšikovia na týchto sociálnych sieťach dozvedeli a kliknutím sa preniesli späť na vašu webstránku s novým obsahom. Všade sa prihlasovať, hľadať zabudnuté heslá. Frustrujúce a strata času.
Existujú bezplatné nástroje, ktorými dosiahnete to, že ak vytvoríte nový obsah na svojej stránke, ten sa automaticky do hodiny dokáže automaticky preposlať na už spomínané vaše profily na sociálnych sieťach. Navyše si môžte globálne nadefinovať, čo sa má prenášať ako nadpis, popis či prezentačný obrázok- čo sa ukáže ako nový príspevok na sociálnej sieti.
Navyše si môžte všetky sociálne profily prezerať na jednom mieste a z neho aj v prípade potreby prispievať priamo na vaše sociálne profily. Ukážka automatizačného nástroja, ktorý ukazuje všetky siete a príspevky na jednom mieste.
Budeme potrebovať, aby Vaša stránka generovala tzv. xml feed a tiež 2 programy, ktoré budú prenášať informácie z tohto feedu na sociálne siete.
Je to súbor na vašej stránke, kde sa ukladá hlavne pre roboty vyhľadávačov, čo je nové na vašej webstránke, teda info o nových článkoch či produktoch, aby to mohli vyhľadávače zobrazovať. Ak používate platformu Wordpress, nájdete ho na adrese www.nazovvasejwebky.sk/feed. Ak neviete, či ho máte alebo kde sa nachádza, kontaktujte svojho admina alebo tvorcu webstránky, nech vám pošle url adresu, kde ho máte alebo nech ho vytvorí, ak ho ešte nemáte.
Ak ešte nemáte profily na sociálnych sieťach, určite si ich vytvorte. Sú hlavne zdrojom návštevnosti samotnej webstránky a po vyhľadávači Google je často aj Facebook druhým najhodnotnejším zdrojom návštevnosti stránky.
Aby sa na sociálnych sieťach optimálne zobrazil k danému novému článku nejaký prezentačný obrázok, mali by ste ho použiť v samotnom článku a je vhodné, aby mal veľkosť 484x252px alebo väčší v danom pomere. Tiež je ideálne, ak máte na stránke použité tzv. sociálne meta tagy, spýtajte sa na to svojho admina alebo tvorcu stránky, ak ich nemáte, nechajte si ich dorobiť.
Ide o čiastočne bezplatné nástroje. Čiastočne preto, lebo sú spoplatnené, ale v obmedzenom režime sú zadarmo a tento obmedzený režim plne postačuje na naše účely.
Teraz si ukážeme krok za krokom, ako si to nastaviť. Ak máte pripravený:
...použijeme 1 až 2 automatizačné nástroje. Skúšaním som dospel ku konfigurácii, ktorá je stabilná a funguje. Poďme na to. Celý postup demonštrujem na tom, ako som ho nastavoval pre túto webstránku, na ktorej teraz ste.