Malá recenzia webového projektu pre zľavy
Pozrime sa dnes v krátkosti na zaujímavo, múdro a pekne zhmotnenú myšlienku zrealizovanú do projektu so snahou využiť aktuálne trendy tvorby stránok za zarobenie si. Ide o stránku
www.zlavynasbavia.sk.
Myšlienka webu a propagácia
Stránka samotná je agregátor "i agregátorov" zliav. Ide o stránku, ktorá zhŕňa rôzne ponuky portálov zameraných na hromadné zľavy, kupóny, ktorých je na internete ...veľa. Preto už myšlienka dať väčšinu z týchto ponúk pod jednu strechu je praktická. Čo je hlavná marketingová pridaná hodnota? Tieto zľavy sú rozčlenené do tematických kategórií s možnosťou selekcie zobrazenia len zliav z istého georegiónu, v istej cene (zhora i zdola nastaviteľnej) či zvolenie si len určitého percenta zľavy populárnymi "tiahlami".
Vďaka tomu si pár klikmi možno zobraziť ponuky zliav na ubytovanie v Žiline od sumy napr. 250€ do max. 400€ pri zľave od 20 do 50%. Prehľadne, rýchlo. Čo tomu chýba? Snáď ešte väčší zoznam zliav :-). Čo nechýba? Nechýba fulltextové vyhľadávanie a možnosť nechať si zasielať newsletter. Výborná vec, keď sa mi nechce denne kontrolovať nové zľavy, je možné si nastaviť ich chodenie za mnou do mailu podľa zvolených miest, kategórií a periodicity. Možno by som uvítal aj frekvenciu zasielania raz týždenne, 2x mesačne či mesačne. Ponúkaná možnosť "nikdy" akosi nemá marketingový význam. Zároveň by sa dala vylepšiť logistika tohto newsletteru tým, že pri registrovaní adresy pre newsletter by nevybehol na mňa priamo formulár pre vyplnenie mena a priezviska (i keď nie povinne vyplniteľné), ale človek si to nemusí uvedomiť a preto nedokončí registráciu zasielania newslettera, lebo poskytnúť meno a priezvisko sa mu nemusí zdať adekvátne. Veď zažiadať dané informácie sa dá aj neskôr, netreba to siliť :-).
Taktiež nechýbajú odkazy na sociálne siete ako Facebook, Google+ či Twitter, taktiež na Pinterest, i keď zdá sa byť nevyužitý dostatočne. Stačilo by nastaviť aj zobrazenie Pinterest ikonky na zdieľanie na tejto "sociálnej sieti" pri každom hoverovaní obrázkov zliav.
Monetizácia
Samotný web pravdepodobne zarába na svoju existenciu z provízií za sprostredkovanie zľavových ponúk na iných obchodoch vďaka merateľným parametrom v odkazoch, Google Analytics alebo bezparametrovými odkazmi v sieti Commission Junction. Čiže v konečnom dôsledku využíva
affiliate systém propagácie na internete, ktorý ako sa zdá, je stále populárnejší.
Technická realizácia
Všimnime si niektoré zľavové portály, na ktoré sa možno dostať z
www.zlavynasbavia.sk. Keď ich porovnáme, uvidíme pár rozdielov a správne nastúpený trend tohto recenzovaného zľavového agregátora. Samotná stránka je písaná v najnovšom HTML5 s jednou odstrániteľnou chybyčkou v kóde, čo je plus pre jej samotnú SEO optimalizáciu.
Z tých zaujímavejších optimalizačných prvkov sa mi páči použitie
metadát pre breadcrumbsy (navigačné prvky kategórií), ktoré sa neskôr môžu zobraziť v SERPe vyhľadávača, no chcelo by ich to lepšie optimalizovať. Taktiež
autorizácia pomocou Google+ a ikonka v SERPe by mohla byť zaujímavá fíčura pre tento web. Zatiaľ sa im v SERPe nezobrazuje. Taktiež aj pre plusové bodíky SEA v
rýchlosti stránky by sa ešte niečo dalo spraviť podľa obrázku nižšie. Čo iné spraviť pre
spokojné SEO?
Design je jednoduchý neprekombinovaný dvojfarebný, čistý, brandovo (k logu) upravený do príjemnej pastelovo červeno-bielej kombinácie. Logom pôsobí decentne s pocitom radosti vychádzajúc z loga (čo podporuje emóciu k nákupu) a psychologicky jemne dráždivo vďaka psychológii červenosti.
Taktiež k responsive design nie je veľmi čo vytknúť, v PC, smartfóne i tablete s rôznymi rozlíšeniami sa zobrazuje stránka rôzne, ale správne, čitateľne, príjemne, nedeformovane. V Chrome, Firefoxe a dokonca i v IEx sa zobrazuje bez viditeľných defektov.
Záver
Pravdaže, nie je to všetko podstatné, ale vybral som to, čo sa mi páči na zvolenom webe a možno si z toho brať príkald. Autori mysleli na veľa vhodných vecí pri tvorbe tohto projektíku a majú dobre našliapnuté. Myšlienka vhodná v správny čas, znalosti HTML, CSS, možno jQuery, PHP, MySQL a XML, design, propagácia partnerstvom, monetizácia affiliatom, praktickosť a univerzálnosť použitia sa dalo dohromady a vzniklo niečo praktické, využiteľné, prínosné. Len tak ďalej
www.zlavynasbavia.sk. [PR článok]
Boli pre Vás tieto informácie prínosné?