Ako na analytiku jednoducho
Ak si vytvoríme stránku a zoptimalizuje, čo očakáva klient? Niečoho nadobudnutie, zlepšenie. A to treba zmerať. Na internete sa dá takmer všetko nejako zmerať. Pozrime sa, čo nás môže zaujímať pri sledovaní, príp. aj úvodnej analýze webu pred rozhodnutím sa ho optimalizovať:
Čo na stránke sledovať a hodnotiť?
- návštevnosť- sledovať napr. pomocou Google Analytics alebo Google Webmaster Tools, ak sa nám zdá malá, slabá, treba zhodnotiť jej zdroje a podľa nich sa rozhodnúť, aké nástroje na jej zvýšenie použiť
- pozície KWs v SERPe- môžme mať veľkú návštevnosť, ale nie ľudí, ktorí potrebujú naše produkty, môžme mať málo návštevníkov, ale sú longtailovo správne nasmerovaní, ktorí robia tržby, preto napr. nástrojmi Google Webmaster Tools, SEO Power Suite alebo Free Monitor for Google dokáže sledovať pozície našich KWs jednotlivých stránok a merať pozície v SERPe, čím sú vyššie a longtailovejšie zamerané, tým je väčšia pravdepodobnosť konverzií
- pohyb návštevníka po stránkach domény v reálnom čase- cez Google Analytics alebo livechat nástroj Zopim
- kam návštevník kliká- napr. cez Google Analytics alebo XYZ
- štatistiku a záznamy online livechatovej komunikácie na stránke so zákazníkom- cez Zopim, Livechatoo
- a i., postupne tu pridávané podľa zrecenzovaných nástrojov, ak chcete dostávať ďalšie tipy, jednoducho si zaregistrujte mail nižšie a o každej novinke sa ihneď dozviete
Boli pre Vás tieto informácie prínosné?