x Tvorba stránky
PRIVATEZONE


Login:


Pass:


Trendy internet marketingu pre rok 2013

Rok 2013 má priniesť podľa svetových informácií dosť zmien v rámci internet marketingu oproti minulým rokom. Má to na svedomí rozmach používania dotykových smartfónov a tabletov, nárast užívateľov sociálnych sietí a boj Googlu a Facebooku. Pozrime sa, čo sa odporúča a čo robiť.

Diverzifikovať

Tradičné SEO už nepostačí. Sme v dobe výkyvov a zmien vplyvu medzi oblasťami hardwaru, použiteľnosti, hromadnosti využitia. Tradičné SEO praktiky na propagáciu stránky stačiť nebudú. Ľudia nevyhľadávajú už len na Googli, zároveň Google známymi zmenami svojich algoritmov pre zlepšovanie relevantnosti výsledkov vyhľadávania zavádza boj proti SEO spamu a vplyvu linkbuildingu- zmena na tzv. linkearning- cez viac zaujímavý obsah, viac linkbaitovo získaných odkazov cez sociálne siete, zároveň sa nedá ľahko predpovedať, aký vplyv bude mať vyhľadávač od Facebooku. Preto je tu odporúčanie diverzifikovať:
  • odporúča sa zamerať aj na iné zdroje mimo vyhľadávača Google, nakoľko jeho ďalšie predpovedané zmeny môžu veľmi ovplyvniť pozície či penalizácie webov a tak pri diverzifikovaných zdrojoch návštevnosti je väčšia šanca vyhnutia sa stratám
  • v rámci SEO pre vyhľadávače pre anchor texty odkazov, nepoužívať len jedno kľúčové slovo či frázu, bude to skôr brané ako spam, používať viac skôr názvy podniku, produktu, obrandované slová
  • vyhnúť sa faktorom ako malá návštevnosť, množstvo rovnakých spätných odkazov, málo zdrojov takýchto odkazov

Sociálne siete a ich vplyv

Odporúča sa zamerať sa na získanie zdieľania a sharov zo sociálnych sietí Facebook, Google+ či Twitter a populárnych stránok (Facebook Pages a pod.) na nich, výrazný vplyv majú mať odkazy z Twitteru, výraznejší vplyv než odkazy budú mať vraj citácie vašich stránok na iných weboch.

Komunita, vplyv obsahu

S nárastom zariadení na prezeranie stránok (PC, notebook, smartphone, tablet, smartTVs) začalo vznikať množstvo rôzne designovaných stránok pre každé toto zariadenie, trendom má byť zjednocovanie designu stránok napr. jednej firmy pre lepšie CI pre rovnaké zobrazovanie na týchto zariadeniach. Tým budovať lepšie povedomie v mysli potenciálneho zákazníka, lebo nie podnik, ale značka je v súčasnosti dôležitejšia. Budovať si svoje publikum či komunitu už teraz je základom.

Čo z toho vyplýva?

Nerobiť už len tradičné stránky s menu, tradičné SEO. Ľudí a budovanú komunitu treba zaujať a udržať, je to viac o psychológii čím ďalej. Výborný prvok na zaujatie i po psychologickej stránke je populárne video, o čom svedčí nárast návštevnosti stránok ako Youtube. Na udržanie zákazníkov zas má výborný potenciál email. Preto spojenie video a email marketingu s prínosným obsahom zdieľateľným na sociálnych sieťach sa predpokladá ako výborná cesta zamerania webstránok pre tento rok.


Boli pre Vás tieto informácie prínosné?

Napíšte a vyriešte si nejasnosti

comments powered by Disqus


Autor Pavol Provazník
Ahoj, som Pavol Provazník, zaoberám sa už vyše 6 rokov internet marketingom a túto stránku som napísal aj pre Vás. Budem rád :-) za spätnú odozvu. Pridajte si ma na .

Sledujte najnovšie trendy na sieťach


Facebook návody Google+ návody Youtube návody Linkedin Skype komunikácia Napíšte mi
Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies na svojom zariadení.
© SmartLink, s.r.o. 2013-2016 | Ochrana údajov | Obchodné podmienky | Pavol Provazník | Partneri | Kontakty