Trendy internet marketingu pre rok 2013
Rok 2013 má priniesť podľa svetových informácií dosť zmien v rámci internet marketingu oproti minulým rokom. Má to na svedomí rozmach používania dotykových smartfónov a tabletov, nárast užívateľov sociálnych sietí a boj Googlu a Facebooku. Pozrime sa, čo sa odporúča a čo robiť.
Diverzifikovať
Tradičné
SEO už nepostačí. Sme v dobe výkyvov a zmien vplyvu medzi oblasťami hardwaru, použiteľnosti, hromadnosti využitia. Tradičné SEO praktiky na propagáciu stránky stačiť nebudú. Ľudia nevyhľadávajú už len na Googli, zároveň Google známymi zmenami svojich algoritmov pre zlepšovanie relevantnosti výsledkov vyhľadávania zavádza boj proti SEO spamu a vplyvu
linkbuildingu- zmena na tzv.
linkearning- cez viac zaujímavý obsah, viac linkbaitovo získaných odkazov cez sociálne siete, zároveň sa nedá ľahko predpovedať, aký vplyv bude mať vyhľadávač od Facebooku. Preto je tu odporúčanie diverzifikovať:
- odporúča sa zamerať aj na iné zdroje mimo vyhľadávača Google, nakoľko jeho ďalšie predpovedané zmeny môžu veľmi ovplyvniť pozície či penalizácie webov a tak pri diverzifikovaných zdrojoch návštevnosti je väčšia šanca vyhnutia sa stratám
- v rámci SEO pre vyhľadávače pre anchor texty odkazov, nepoužívať len jedno kľúčové slovo či frázu, bude to skôr brané ako spam, používať viac skôr názvy podniku, produktu, obrandované slová
- vyhnúť sa faktorom ako malá návštevnosť, množstvo rovnakých spätných odkazov, málo zdrojov takýchto odkazov
Sociálne siete a ich vplyv
Odporúča sa
zamerať sa na získanie zdieľania a sharov zo sociálnych sietí Facebook, Google+ či Twitter a populárnych stránok (Facebook Pages a pod.) na nich, výrazný vplyv majú mať odkazy z Twitteru, výraznejší vplyv než odkazy budú mať vraj citácie vašich stránok na iných weboch.
Komunita, vplyv obsahu
S nárastom zariadení na prezeranie stránok (PC, notebook, smartphone, tablet, smartTVs) začalo vznikať množstvo rôzne designovaných stránok pre každé toto zariadenie, trendom má byť
zjednocovanie designu stránok napr. jednej firmy pre lepšie CI pre rovnaké zobrazovanie na týchto zariadeniach. Tým budovať lepšie povedomie v mysli potenciálneho zákazníka, lebo nie podnik, ale
značka je v súčasnosti dôležitejšia. Budovať si
svoje publikum či komunitu už teraz je základom.
Čo z toho vyplýva?
Nerobiť už len tradičné stránky s menu, tradičné SEO. Ľudí a budovanú komunitu treba zaujať a udržať, je to viac o psychológii čím ďalej. Výborný prvok na zaujatie i po psychologickej stránke je populárne video, o čom svedčí nárast návštevnosti stránok ako Youtube. Na udržanie zákazníkov zas má výborný potenciál email. Preto
spojenie video a email marketingu s prínosným obsahom zdieľateľným na sociálnych sieťach sa predpokladá ako výborná cesta zamerania webstránok pre tento rok.
Boli pre Vás tieto informácie prínosné?