x Tvorba stránky
PRIVATEZONE


Login:


Pass:


Skôr než vytvárame webstránku

Mnohí ľudia si vytvoria stránku a zistia, že im nefunguje na účel, na aký ju chceli. Iní sa zasa nechajú odradiť dlhými manuálmi marketingových návodov strategického plánovania. Na začiatku zámeru vytvoriť webstránku stojí potreba- mať webstránku, ktorá účelovo informuje, predáva, komunikuje so zákazníkom a pod. Je teda robená pre návštevníka, zákazníka (všeobecnú verejnosť, zamestnanca, odborníkov a pod.). Podľa tohto druhu zákazníka a účelu existencie môže mať stránka rôzne ciele a priority, ktoré je treba úvodnou analýzou zadefinovať, aby sa zistené údaje priebežne zakomponovávali do jej tvorby. Pozrime sa na to najpodstatnejšie a poďme na to racionálne:

  1. čo chcem vytvoriť na webstránke
  2. prečo to chcem vytvoriť
  3. pre koho
  4. ako

Musíte si ich teraz zodpovedať a získate nadhľad nad tým, čo idete v skutočnosti vytvárať.

1. Čo chcem vytvoriť?

Marketing má 4 základné nástroje- produkt, cena, komunikácia a distribúcia. A na otázku, čo chcem vytvoriť si odpovieme produktom. Produkt je výrobok (hmotný) alebo služba (nehmotná). V našom prípade si chceme vytvoriť stránku, teda nehmotný produkt. Je to forma služby, ktorá vždy poskytuje nejaké informácie. A podľa toho, aké informácie poskytuje, dostaneme sa k našej druhej strategickej otázke- prečo chcem vytvoriť stránku.

Čo je teda webová stránka?

Webová stránka je to, čo v prostredí internetu predstavuje akúsi nádobu s istým tematicky zameraným obsahom. Webstránka je vyhľadávač, katalóg, spravodajský, hudobný, zábavný portál, facebook, twitter, youtube, pokec, všetko sú to webstránky. Čím sa odlišujú? Obsahom, štýlom a druhom poskytnutých informácií a tým rôznym druhom publika. Takýchto webstránok je veľa, sú kvalitné aj nekvalitné. Je ich hrozne veľa a mnohé sú i nekalé, škaredé, škodlivé a pod. Ľudia si preto vyvinuli prvotnú tendenciu nedôverovať ničomu novému. Ako to prekonať? Vedomými i podvedomými prvkami (štýl písania, známa osobnosť, obsahové spracovanie, grafika, odbornosť, autentickosť). Ale čo je najdôležitejšie? Najskôr treba:

  1. zaujať- najlepšie video-marketingovou stratégiou
  2. potom si návštevníka zachytiť- najlepšie email-marketingovou stratégiou
  3. a vyvolať u neho dôveru- najlepšie kvalitou, dodaním viac než očakáva

Druhy webstránok Inak odíde ako milión ďalších. Treba ísť na to jednoducho správne. A ako teda návštevníka zaujať? Tým, čo hľadá a urobiť to priamo a jednoducho. Ak privedieme široko zameranú masu ľudí hľadajúcich rôzne informácie, nebude to fungovať. Pamätáte vyššie? Je veľa stránok, všeobecných, rozvláčnych, nekvalitne spracovaných. Treba sa teda odlíšiť tým, že ponúkneme presne úzkoprofilovo zameranú stránku, podáme informácie stručne, jasne, zreteľne (ľudia nemajú čas) a vsadíme to do peknej a jednoduchej grafiky. Ale čo je to úzkoprofilové zameranie stránky? To je druhá naša strategická otázka- prečo robím stránku.

2. Prečo to chcem vytvoriť?

Čo má naša stránka robiť?

  • posyktovať informácie o produkte a predať ho? (užšie profilovaná stránka- informuj a predaj)
  • informovať o podniku a portfóliu? (širšie profilovaná stránka- informuj, vytvor si vzťah)
  • vytvárať si klientelu, autoritu? (blog, fórum, odborné články, využitie názorových autorít ako napr. doktori a pod.- ešte širšia profilácia)
  • všetko dokopy? (pravdaže väčšinou s cieľom i zarobiť v konečnom dôsledku)

Odpovedzte si a napíšte si to opäť. Už vieme, že chceme stránku na konkrétny účel. Ten dosiahneme vďaka návštevníkom. Ale akým? To je naša tretia strategická otázka.

3. Pre aké cieľové publikum je naša stránka určená?

Kto je našim zákazníkom? Opäť brainstormujme a píšte si odpovede. Chcem zaujať podľa:

  • pohlavia- mužov či ženy?
  • veku- deti, dospievajúcich, v zrelom veku, dôchodcov?
  • počtu- skupiny či jednotlivcov?
  • pracovného statusu študentov, zamestnancov, manažérov, riaditeľov, podnikateľov...?
  • typu trhu- zákazníkov bežných ľudí (B2C) alebo podnikateľské subjekty (B2B)?
  • vzťahu- nových alebo stálych zákazníkov, kupujúcich či ich ovplyvňovateľov?
  • atď.

Všetky vyznačené slovíčka predstavujú segmentačné príznaky, teda isté faktory, kvôli ktorým sa môžu zámery zákazníka a náš vplyv líšiť navzájom. A vďaka ich zodpovedaniu sa vieme lepšie vcítiť do cieľovej skupiny ľudí- našich zákazníkov, aby sme vedeli odhadnúť, čo, ako, kedy, kde a prečo chcú (kúpiť, informovať sa a pod.). Súhlasíte? Čo ďalej? Vieme čo, prečo a komu chceme niečo ponúknuť. Teraz to najťažšie. Ako?

4. Ako ponúknuť?

Všetko, čo je v nasledujúcom zozname zodpovedá túto otázku.

  • vytvorením stránky s náležitosťami podľa jej účelu- to nami zodpovedané PREČO- rozdielná je produktová, podniková stránka, či blog a i. (má zaujať)
  • spôsobom komunikácie a propagácie na internete- komplex aktivít distribúcie informácií o webstránke k potenciálnemu zákazníkovi (má zachytiť)
  • strategickým prístupom k návštevníkovi (má presvedčiť)

To je všetko. Mnohé z týchto vecí sa použijú pri príprave napr. správneho obsahu webstránky (vytváraní kvalitných textov- copywritingu), ale i napr. už aj pri výbere kľúčového slova v názve webstránky.


Boli pre Vás tieto informácie prínosné?

Napíšte a vyriešte si nejasnosti

comments powered by Disqus


Autor Pavol Provazník
Ahoj, som Pavol Provazník, zaoberám sa už vyše 6 rokov internet marketingom a túto stránku som napísal aj pre Vás. Budem rád :-) za spätnú odozvu. Pridajte si ma na .

Sledujte najnovšie trendy na sieťach


Facebook návody Google+ návody Youtube návody Linkedin Skype komunikácia Napíšte mi
Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies na svojom zariadení.
© SmartLink, s.r.o. 2013-2016 | Ochrana údajov | Obchodné podmienky | Pavol Provazník | Partneri | Kontakty