x Tvorba stránky
PRIVATEZONE


Login:


Pass:


Ako si naozaj zarobiť na internete?

Isto vás to napadlo, či je nejaká možnosť privyrobiť si na internete popri práci, prípadne sa plne uživiť internetom. Áno, dá sa to, hlavne ak robíte, čo vás baví, lebo len pri tom vydržíte dostatočne dlho a to je základ všetkého v biznise. Vydržať. A spracujete to do adekvátnej formy. 

Čo radšej neskúšať

Parkovanie domén- funguje to, ak máte veľa veľa nakúpených webových domén, ktoré boli najlepšie kedysi navštevované vo veľkom a chcete využiť ich zostatkovú návštevnosť. Miesto toho, aby na stránke nebolo nič, umiestnite ich na konkrétne servery, kde sa na nich bude generovať reklama v šablónach (často sú škaredé a je jasné, že ide o reklamu) a budete zarábať za preklik. Prečo je to nanič? Lebo to funguje, ak ľudia prichádzajú hlavne z vyhľadávačov a tie svojou filozofiou sa vo veľkom snažia stránky s prevažne reklamným obsahom buď ignorovať alebo im dávať nízku dôležitosť, vďaka čomu sa vo výsledkoch vyhľadávania asi ťažko zobrazia na popredných miestach. Navyše, museli by ste mať veľa domén, čo aj niečo stojí.Jednoducho je to málo efektívne a do budúcnosti ešte menej.

MFA- made for ad (alebo adsense), jednoducho, stránka vytvorená na reklamu. Po prvé, vyhľadávače ich vedia už veľmi dobre identifikovať, ak ich aj chcete oklamať relevantným obsahom a v ňom danými reklamami, často i tak neuspejete, ak aj áno, budete mať malú návštevnosť, čiže ich musíte mať veľa a dlho, aby začali niečo zaujímavé generovať, čo znamená, že pár rokov ťažko vydržíte dávať do nich energiu s malou návratnosťou. Ušetrite si radšej energiu na efektívnejšie formy zárábania.

Nákup a predaj zaujímavej domény 2. úrovne- viete, že chce sused podnikať a kúpiť si konkrétny názov domény (nieco.sk) štandartne za poplatok za doménu za pár eur? Vy si ju kúpite skôr a keďže uvidí, že je tá jeho zrazu nedostupná, môže si ju kúpiť od vás, no bude ho to stáť viac. Toto sa robí, ale funguje to len tak, kde sa to opäť robí vo veľkom a väčšinou na to veľkí hráči používajú dômyselné algoritmy na odchytenie zaujímavých expirujúcich domén (čo budú v konrétny deň označené ako voľné a pripravené na opätovný predaj za pár eur) a ich následný predaj za väčší balík. Robia to ale preto, lebo väčšinou už majú pre danú doménu zákazníka a vlastne maržu majú istú a robia to opäť vo veľkom, pričom odchytenie voľnej domény je často nadľudský výkon. Navyše, ak to nerobíte sofistikovane ako oni a čakáte, že predáte takto kúpenú dohodu susedovi, čakáte na 99% márne, lebo si môže kúpiť tvar ponúkanej domény s pomlčkou :-) či úplne iným názvom. Nakoľko u nás hlavne Google i keď berie do úvahy názov domény, snaží sa tento faktor zdedôležitostniť, aby neboli ľudia vo veľkom motivovaní zneužívať kľúčovo slovné domény na vytváranie MFA a pod. Ako bolo vyššie spomenuté, vo vyhľadávačoch to neuspeje. A navyše, ak sa trafíte na kľúčové slovo v doméne, čo je názov nejakej špeciálnej značky, o jej zneužití, parazitovaní na nej či budúcom majiteľovi môže rozhodovať aj súd.

Čo funguje, ale sú to malé peniaze

Umiestnenie reklamy Adsense od Googlu na svojom blogu- má to význam vtedy, ak máte dobré články, obsah a veľkú návštevnosť, asi až v tisícoch denne a musí byť umiestnená vhodne v texte. I keď je to veľký biznis pre Google, nakoľko to robí globálne, pre jedinca to nemá význam, ak chce vidieť obraty v stovkách eur mesačne, ak sa opäť tomuto druhu zarábania nevenuje dlhodobo a vo veľkom (veľa domén- snáď aj stovky). To zas niečo stojí.

Písanie reklamných článkov- napr. PayPerPost- má to význam, ak chcete mesačne pár desiatok eur navyše k výplate, ale články pre PayPerPost by museli byť tematicky príbuzné vášmu webu, aby ste si stránku doslova nezasvinili obsahovým balastom, muselo by to byť tiež dobre copywritersky zaujímavo napísané a za skúšku to stojí, no otázne je, koľko a akých ponúk dokáže vygenerovať taký systém, aby ste si mali z čoho vyberať.

Affiliate Heuréky- Heuréka je systém porovnávača cien eshopov a poskytuje možnosť dať si na vlastné stránky napr. graf vývaja ceny konkrétneho produktu. Je to už zaujímavá vec, ale platí sa za komverziu prekliku na heuréku a do konkrétneho eshopu. Čiže opäť musí ísť vo vašom prípade o web veľmi navštevovaný a kvalitne najlepšie longtailovo vyšpecifikovaný na podrobné informácie konečného predaja.

 

Čo funguje s väčším potenciálom?

Pozrime sa, čo by som určite odporúčal realizovať, prednostne ak ste začínajúci podnikateľ alebo študent na škole.


Boli pre Vás tieto informácie prínosné?

Napíšte a vyriešte si nejasnosti

comments powered by Disqus


Autor Pavol Provazník
Ahoj, som Pavol Provazník, zaoberám sa už vyše 6 rokov internet marketingom a túto stránku som napísal aj pre Vás. Budem rád :-) za spätnú odozvu. Pridajte si ma na .

Sledujte najnovšie trendy na sieťach


Facebook návody Google+ návody Youtube návody Linkedin Skype komunikácia Napíšte mi
Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies na svojom zariadení.
© SmartLink, s.r.o. 2013-2016 | Ochrana údajov | Obchodné podmienky | Pavol Provazník | Partneri | Kontakty