SEO Power Suite je súbor SEO nástrojov, ktoré možno použiť na komplexnú prácu so stránkami, ich propagáciu, optimalizáciu, sledovanie konkurencie, vývoj pozícií vo výsledkoch vyhľadávania vo vyhľadávačoch a pod. Základom balíka je štvorica programov. Pozrime sa, čo ktorý dokáže. Zároveň ak máte o niektorý záujem, môžte ma kontaktovať, ak sa chcete niečo ohľadom nich spýtať. Pracoval som s nimi 2 roky, ak budem vedieť, poradím Vám. Viac info na oficiálnej stránke www.link-assistant.com.
Každý zo 4 nástrojov má verziu Free, Pro a Enterprise. Pozrime sa, aké sú v nich rozdiely.
Nástroj, kde môžte vytvárať zoznamy svojich webových partnerov, s ktorými si chcete vymeniť odkazy. Buď si partnerov nájdete svojimi spôsobmi alebo pomocou nástroja SpyGlass, skopírujete si ich sem do LinkAssistenta a môžte ich ihneď emailovo kontaktovať, filtrovať, označovať rôznymi statusmi, čítať emailové odpovede a pod. Zároveň, čo je veľká výhoda tohto programu, môžte automatizovať kontrolu umiestnenia odkazov, či Vám partneri po čase neodstránili Vaše odkazy preč. ďalej si môžte merať hodnotu a významnosť týchto odkazov, akú pridanú hodnotu Vám prinášajú pre SEO. V drahšej variante si môžte nechať robiť analýzy efektivity odkazového portfólia a mnoho ďalších vecí. Výhodný je preto pre marketérov väčších podnikov, majiteľov viacerých webstránok či v podstate hockoho, nakoľko je demoverzia bezplatná a optimalizovaná do slovenčiny.
Jednoduchší postup evidencie partnerov snáď ani nie je. Zadáte projekt na Vašu stránku a popridávate si partnerov, s ktorými si vymeníte odkaz. Vidíte prehľad parametrov, ktoré si vyberiete, napr. i status, či partner stále na Vás linkuje. V nastaveniach sa dá určiť, aby boli vymenené odkazy periodicky automatizovane programom kontrolované. Ak na Vás stále odkazuje, v poslednom stĺpci je značeným zeleným ukazovateľom. Takto si možno nastaviť viac ukazovateľov.
Následne môžte kedykoľvek ktoréhokoľvek partnera osloviť priamo z toho programu emailom, ktorý sám program našiel pri prehľadávaní partnerských stránok.
Nakoniec to najlepšie. Všetko v prehľadných reportoch, ktoré si môžte vytvárať príp. nechať si zasielať (vo verzii Enterprise) programom automaticky v danú dobu napr. na Váš email, úložisko či priamo zákazníkovi.
Je to nástroj optimalizovaný aj v slovenčine s možnosťou vyskúšať si demoverziu, vďaka ktorému môžete zistiť, aké kľúčové slová používa konkurencia, aké weby odkazujú na Vašu konkurenciu, môžte si nechať vyhľadať stránky, ktoré sú dobre optimalizované na jednotlivé kľúčové slová, aby ste s nimi mohli meniť odkazy. Osobne ho rád používam na získanie odkazov linkujúcich na partnerov. Ďalej môžte vytvárať analýzy a reporty zo získaných údajov, čím sa program stáva výborným nástrojom opäť pre online marketérov a menšie podniky, ktoré bojujú s miestnymi konkurentmi.
Tento nástroj sa dá zaujímavo použiť napr. pri sledovaní viacerých konkurentov, kedy si zistíme, aké odkazy vedú na stránky partnerov, následne si ich skopírujeme do Excelu a pomocou funkcií si zistíme, či na viac konkurentov odkazujú rovnaké stránky. Tie treba v rámci linkbuildingu následne snažiť sa získať, lebo budú pravdepodobne dôležitejšie ako všetky ostatné. Komunikácia môže prebiehať následne zas v Link Assistente.
Do tohto nástroja stačí zadať URL adresu stránky a za pár minút ponúkne analýzu jej súčasného stavu onpage SEO optimalizácie s návrhmi odstránenia nedostatkov. Môžte si prezrieť a upravovať nadpisy, meta položky, ALT a TITLE tagy, hustotu kľúčových slov na stránke a mnoho ďalších faktorov dôležitých pre bytie čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Prostredie je optimalizované do slovenčiny. Vhodné pre každého, kto má webstránku a chce ju mať výborne optimalizovanú po technickej stránke pre SEO. Je to nástroj hlavne pre onpage SEO. Možnosť vyskúšať si demoverziu bezplatne, kde si zanalizujete web a podľa výsledkov urobíte nápravu, len si výsledky nemôžte uložiť. A načo, ak ho použijete jednorázovo.
Prehľad prvkov a vlastností SEO, ktoré pomôha táto aplikáciah hlavne začiatočníkovi optimalizovať:
Postup je vždy veľmi jednoduchý. Zadáte stránku na optimalizáciu, počkáte kým nazbiera program potrebné dáta o jej štruktúre. To môže istý čas trvať.
Následne dostaneme výpis stránok danej domény, ako vidno na obrázku. Tak máme prehľad o tom, aký titulok, popis, kľúčové slová máme spísané na jednotlivých stránkach, taktiež či máme chybový kód CSS, koľko odkazov nám na a zo stránky smeruje. Nižšie vidno tieto údaje pre analyzovanú stránku vyššie.
Potom sa vyberú stránky, ktoré chceme hlbšie zanalyzovať a dáme prehľadať zvolené prvky na stránke, ktoré chceme optimalizovať. Od meta prvkov, cez použitie kľúčových slov, CSS validáciu kódu až po výpočet hustoty vybratých kľúčových slov, na ktoré optimalizujeme (červeným). Z výsledku (nižšie) môžme vidieť rôzne reporty, najzaujímavejším je podľa mňa zoznam hustôt na jednotlivé kľúčové slová na stránke. Ako na kľúčové slová na stránke. O tom je už iný článok na Tvorbastranky.sk.
Ide o nástroj, ktorý zistí a pekne graficky zobrazí a analyzuje pozície konkurentov a vašich stránok vo výsledkoch vyhľadávania (SERPe) Google, Seznamu a ďalších vyhľadávačov. Taktiež dokáže pri jednotlivých kľúčových slovách ťahať údaje z Google Analytics, koľko návštevníkov priviedlo každé jedno kľúčové slovo na stránky, čo považujem za veľmi dobrú implementáciu funkcionality Analyticsu do SPS. Program je taktiež jazykovo optimalizovaný do slovenčiny. Možnosť vyskúšať si demoverziu bezplatne, čo nemá ale taký efekt ako pri predošlých programoch. Na jednorázové porovnanie s konkurenciou ako stvorené.
I keď má program funkciu human emulation, t.z. keď dotazuje vyhľadávače, dáva časové medzery medzi dotazovaním, aby nebol zablokovaný. Pri nastavení prestávky medzi dotazmi na 5 sekúnd je malá pravdepodobnosť, že bude program blokovaný. Nevýhodou je, že získavanie informácií sa tým rapídne predlžuje. Stačí ho nechať bežať cez noc a ráno sú výsledky. Treba vyskúšať :-).
+ komplexný balík programov na prácu pre celkové SEO na stránke
+ všeobecná optimalizácia do slovenčiny ako uľahčenie používania
+ obrovské množstvo funkcií
+ zaujímavé propagačné akcie
+ rýchla podpora na stránkach
+ neustála aktualizácia funkcií, sledovanie trendov
- zložitejšie chápanie pre laika ocenenie licencií a updatov
- zdĺhavejšia práca pri customizovaní reportov
- nie vždy úplný a správny či logický preklad do slovenčiny